Interwały (HIIT) – rozwiązanie na dobrą kondycję gdy brakuje czasu

Trening interwałowy – to taki trening gdzie wykonujemy interwały pracy przeplecione interwałami odpoczynku. HIIT (High Intensity Interval Traning) – Trening Interwałowy o wysokiej Intensywności, to rodzaj treningu interwałowego, którego interwał pracy odbywa się na wysokiej intensywności (tempo powinno wynosić >90% tempa maksymalnego) przeplatany aktywnym wypoczynkiem lub po prostu odpoczynkiem.

Na filmie pokazuję i omawiam 3 rodzaje interwałów jakie wykonuję na siłowni. Można do nich dodać jeszcze 2 maszyny:

-Ski Erg – Ergometr Narciarski

-Rower

⏺️Każda z tych maszyn daje nam inne możliwość pracy (inna płaszczyzna ruchu, inny rodzaj wysiłku), dlatego też każdy z interwałów różni się między sobą. ⏺️

✅AirBike – angażuje całe ciało, bez możliwości odpoczynku w trakcie ruchu (pchamy i ciągniemy rękoma oraz pedałujemy) dlatego interwały powinny być krótkie 10-20 sekund. Powinny podchodzić pod 100% intensywności. Odpoczynek może być krótki lub do pełnej regeneracji. 3-5 interwałów jest wystarczająca.✅Wioślarz – angażuje całe ciało, ale daje ułamek sekundy do sekundy odpoczynku przy każdym pociągnięciu, dlatego na wioślarzu interwały warto wykonać odrobinę dłuższe niż na AirBike ta przerwa pozwala utrzymać moc na wysokim poziomie odrobinę dłużej.

✅Bieżnia elektryczna – angażuje całe ciało, jednak góra nie jest tak mocno zaangażowana (głównie pracy przy rotacji) do pracy jak dół ciała (oczywiste, nie? 😃). Interwał tutaj będzie miał postać biegu tempowego o bardzo wysokim tempie i relatywnie krótkim czasie pracy. Im krótszy odpoczynek, tym mniej interwałów będziemy w stanie wykonać. 5-10 będzie optymalną ilością.

Udostępnij

Share on facebook