Sprinty – jakie są ich zalety i wady

Sprinty to bardzo to biegi czy odcinki w pedałowaniu lub pływaniu, w których osiąga się maksymalną prędkość na danym dystansie. Moje ulubione dystanse biegowe z jakich korzystam to 100m pod lekką górkę, 150-400m po płaskim, w pływaniu dystans ten znajduje się w zakresie 50-100m co możecie zobaczyć w planie Stronger Athlete. Dlaczego lubię szybkie krótkie dystanse biegowe, pływackie czy rowerowe, i dlaczego uważam, że są bardzo efektywnym narzędziem do budowania szybkości oraz wytrzymałości. Wysoka intensywność (na poziomie 90% i powyżej) daje najlepsze rezultaty w uzyskiwaniu szybkości. Dodatkowo sprinty są doskonałym narzędziem, które super aktywuje układ nerwowy i pozwoli nam uzyskać porządne rezultaty, w krótkim czasie.

Przy czym chcę dodać, że intensywność nie jest subiektywnym odczuciem trudności treningu czy procentem tętna maksymalnego, a procentem maksymalnej prędkości na danym dystansie.Najgorszym przedziałem w jakim możemy trenować jest przedział 70-90% tzw. szara strefa. Wiec gdy mamy biegać, pływać czy jeździć na rowerze, to albo bardzo szybko, albo wolno. Zatem gdy brakuje Ci czasu biegaj, pływaj czy jeździj sprinty, gdy masz więcej czasu lub potrzebujesz aktywnego wypoczynku ruszaj się długo, spokojnie i powoli.

Na koniec dodam jeszcze, że radzieccy naukowcy przeanalizowali plany wszystkich najlepszych zawodników ZSRR i okazało się, że Ci co biegali najszybciej na zawodach – biegali najszybciej na treningu, a Ci co podnosili najwięcej na zawodach, dźwigali największe ciężary na treningu. By być silnym trzeba dużo dźwigać by być szybkim trzeba szybko sprincić.

#strongerrunner#sprints#trenujcodziennie#speedisking#empowerperformance

Udostępnij

Share on facebook